Ana içeriğe atla

Baget Ekmeği


Katkı maddesiz %100 doğal ekmeklerden bir tanesi daha! Bence bu tariflerden sonra marketten kolay kolay ekmek almazsınız. Baget ekmeği hepimizin bildiği somun ekmek. Yapımı gayet kolay, yalnız yapıldıktan sonra 2-3 gün içinde tüketmek gerekiyor. Koruyucu katkı maddesi olmadığı için beklettikçe doğal bir sonuç olarak sertleşebiliyor.

4 adet küçük boy (20 cm boyunda) baget ekmeği için,
İhtiyaç Listesi:
Hamurun ilk kısmı (ekşi maya) için
260 gr un (2 su bardağından 2 çorba kaşığı eksik)
270 ml su
25 gr yaş maya
Final hamur için
300 gr un (2 su bardağından 2 çorba kaşığı fazla)
150 ml su
10 gr tuz (1+1/4 tatlı kaşığı)

Yapılışı:
1) Ekşi maya olan kısım için yaş mayayı derin bir kaba alıp üzerine 270 ml suyu ilave edelim ve mayayı elimizle veya çırpıcı yardımıyla çözdürelim.
2) 260 gr unu da içine ekleyip bulamaç haline getirelim. Üzerini streçleyip oda sıcaklığında mayalandırmaya bırakalım.(hacmi 2 katına çıkacak, yaklaşık 25-30 dakika beklesin)
3) Mayalanan hamurun üzerine 300 gr un, 150 ml su ve 10 gr tuzu ekleyip yaklaşık 10 dk yoğuralım.
4) Tezgahı unlayıp hamuru dörde bölelim ve beze yapalım.
5) Bezelerin üzerine bir miktar un serpip sadece üzerini örtecek kadar streçle kapatalım ve biraz daha mayalanmaya bırakalım.(yaklaşık 10-15 dk)
6) Bezelere silindir şekli verelim ve tepsiye dizelim.
7) Önceden ısınmış 200 C fırına tepsiyi yerleştirelim ve fırının tabanına tavanına çeşme suyu sıkalım veya elimizle serpelim içi iyice buhar olmalı ve ekmeklerimizi yaklaşık 20 dk pişirelim.

Not: Kullanılan su bardağını 200 ml olarak düşünebilirsiniz.


 


Afiyet olsun!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En Güzel Damla Sakızlı Muhallebi

Uzuuuun bir aradan sonra tekrar merhaba! Öyle özlemişim ki blog yazmayı, dayanamadım geldim sonunda aranızdayım :) Bloga yazı girmediğim bu süre zarfında neler neler olmadı ki, hayatım epey bir değişti. Hepsi pozitif yönde olmasına rağmen yoğunluk ve değişime alışmak tabi biraz ayrı kalmamıza sebebiyet verdi :) Şimdi paylaşacağım tarif Alaçatı'daki meşhur sakızlı muhallebiyle kapışır. Kıvamı, kokusu, sakız aroması harika, yapılış pratikliği de artısı! Malzemeler 2 dolu yemek kaşığı tereyağı 2 dolu yemek kaşığı un 500 ml süt 1/2 su bardağı şeker 1 tatlı kaşığı damla sakızı macunu (Alaçatı'dan temin etmiştim, büyük marketlerde veya aktarlarda bulabilirsiniz. Yok ise 2-3 parça saf damla sakızını havanda dövüp ilave edebilirsiniz. ) Hazırlanışı Tereyağı ve unu güzelce kavuralım. Bu aşamada unun sadece ilk kokusu çıksın, rengini kahverengiye çevirmeyelim. Sütü azar azar ilave edip karıştıralım.  Şekeri de ekleyelim. Kaynamaya başlayıp göbek atınca sakız macun

Cevizli ve Üzümlü Tam Buğday Ekmeği

Benim gibi içi malzeme bakımından zengin, yoğun dokulu ve doyurucu ekmekleri seviyorsanız bu tarifi mutlaka deneyin derim. Dilerseniz içindeki üzüm ve ceviz yerine farklı kuru yemişler de ekleyip çıkarabilirsiniz. Ortalama 10-12 dilim ekmek için, İhtiyaç Listesi: 225 gr un (ben yarısı tam buğday yarısı beyaz un kullandım) 175 ml ılık su 1.5 çay kaşığı kuru maya Yarım çay kaşığı tuz 1 çorba kaşığı zeytinyağı veya erimiş tereyağı Yarım su bardağı ceviz (irili ufaklı kırılmış) Yarım su bardağı çekirdeksiz kuru üzüm Hazırlanışı: 1) Kuru üzümleri su dolu bir kasede bekletelim, yumuşasın. 2) Un ve tuzu harmanlayalım. 3) Yağı da ekleyip karıştıralım. 4) Suyu ve kuru mayayı ekleyip yoğuralım veya mikserin hamur çırpıcısı ile karıştıralım. 5) Hamur toplanınca ceviz ve üzümleri ekleyip karıştıralım. 6) Kabın ağzına streç naylon geçirip 1 saat mayalanmaya bırakalım. 7) Hamura elimizle ekmek şekli verip yağlanmış fırın tepsisine koyalım. Dilerseniz kalıba da dökebilirsiniz.

Rengarenk Cupcakeler // 4 Farklı Krema ile İçi Dolgulu Cupcake

Sanırım mutfağa girip tatlı bir şeyler yapmadan duramıyorum. Oysa kendime söz vermiştim şu kurs başlayana dek tatlı yapıp yemiyim diye :(  Mutfağım adeta bir savaş alanı olsa da değdi sanırım, o kadar kaloriden bahsetmiyorum bile. Ne yapayım, her şey sizler için :p Gelelim bu güzel pazar cupcakelerine.. Kek kısmı sade ve yapması cidden basit, az şekerli , yumuşak ve hafif. İç dolgusu ve frosting (üstündeki krema kısmı) ise toplam 1 kutu süt kreması ve 4 farklı malzemeden oluşuyor. Bunlar; bitter , beyaz ve frambuazlı çikolata ve toz antep fıstığı. Açıkçası frambuazlı çikolatayı ilk kez denedim ve çok memnun kalmadım bir türlü katılaşmadı o yüzden eğer alacak olursanız diye çikolata miktarını artırıp yazıyorum buraya.  Muffin kalıplarına da değinmek istiyorum. Hangisi en iyi sonucu veriyor diye elimdeki çeşitli kalıplardan denedim, puan verdim:) 1.Kağıt kek kalıbı: Tüm marketlerde satılmaya başlayan minik ince kağıtlardan iki-üç kat kullandım ve muffin tepsime yerleştir

İletişim

Ad

E-posta *

Mesaj *