Ana içeriğe atla

Çikolatalı Trüf




Eğer kaliteli, eritmek için kullanılan (kuvertür) çikolatalarınızdan var ise bu tarif hem çok kolay hem de çok lezzetli. Toplam 10-12 çikolatalı top için malzemeler şöyle;

İhtiyaç Listesi:
250 gr çikolata
100 ml krema
1 yemek kaşığı tereyağı

Hazırlanışı:
1) Kremayı ısıtalım, kaynamaya başlayınca doğranmış ve ufak parçalara ayrılmış çikolataları ve tereyağını ekleyip eritelim.
2) Homojen kıvama gelince ara ara karıştırarak soğutalım. Buzluğa kaldıralım. 1 saat kadar sonra çıkaralım ve kaşık yardımıyla toplar çıkarıp elimizle yuvarlak şekiller verelim. Elimize yapışmaması için parmaklarımızı ve avuç içlerimizi kakaoya bulayabiliriz.
3) Yaptığımız topları rondodan çekilmiş fındık, fıstık, hindistan cevizi, kakao, kahve veya pudra şekerine batırıp süsleyelim.


Bon appetit!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En Güzel Damla Sakızlı Muhallebi

Uzuuuun bir aradan sonra tekrar merhaba! Öyle özlemişim ki blog yazmayı, dayanamadım geldim sonunda aranızdayım :) Bloga yazı girmediğim bu süre zarfında neler neler olmadı ki, hayatım epey bir değişti. Hepsi pozitif yönde olmasına rağmen yoğunluk ve değişime alışmak tabi biraz ayrı kalmamıza sebebiyet verdi :) Şimdi paylaşacağım tarif Alaçatı'daki meşhur sakızlı muhallebiyle kapışır. Kıvamı, kokusu, sakız aroması harika, yapılış pratikliği de artısı! Malzemeler 2 dolu yemek kaşığı tereyağı 2 dolu yemek kaşığı un 500 ml süt 1/2 su bardağı şeker 1 tatlı kaşığı damla sakızı macunu (Alaçatı'dan temin etmiştim, büyük marketlerde veya aktarlarda bulabilirsiniz. Yok ise 2-3 parça saf damla sakızını havanda dövüp ilave edebilirsiniz. ) Hazırlanışı Tereyağı ve unu güzelce kavuralım. Bu aşamada unun sadece ilk kokusu çıksın, rengini kahverengiye çevirmeyelim. Sütü azar azar ilave edip karıştıralım.  Şekeri de ekleyelim. Kaynamaya başlayıp göbek atınca sakız macun

Fındık Ezmeli Kurabiye

Yine bir enerji deposu ile karşı karşıyasınız:) Benim gibi fındık ezmesine bayılıyorsanız bu kurabiyelere de bayılacağınız kesin. İçi hafif yumuşak, dışı kıtır ve ağızda dağılan bir yapısı var.  24-25 adet ağızda dağılan mis kokulu fındık ezmeli kurabiye için; İhtiyaç Listesi: 1 yumurta akı 2 su bardağı un (ben 1 bardağını tam buğday kullandım) 2 yemek kaşığı tereyağı 2 yemek kaşığı fındık ezmesi (ben Fiskobirlik marka kullandım) Yarım su bardağı robotta çekilmiş fındık 3/4 su bardağı şeker 1 paket vanilya 1/2 çay kaşığı tuz 1/2 çay kaşığı tarçın Hazırlanışı: Fırını 170 C'ye ayarlıyoruz. Derin bir kapta tereyağı, fındık ezmesi ve şekeri 3-4 dakika çırpıyoruz. Üzerine yumurta akını ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Şekerlerden ses gelmeyene dek çırpalım.  Başka bir kapta unu, vanilyayı ve tarçını eliyoruz ve yumurtalı karışıma yavaş yavaş ekleyip çırpmaya devam ediyoruz. Bir noktadan sonra çırpılmayacak hale gelecek. Elimizle hamur yapıp en

Cevizli ve Üzümlü Tam Buğday Ekmeği

Benim gibi içi malzeme bakımından zengin, yoğun dokulu ve doyurucu ekmekleri seviyorsanız bu tarifi mutlaka deneyin derim. Dilerseniz içindeki üzüm ve ceviz yerine farklı kuru yemişler de ekleyip çıkarabilirsiniz. Ortalama 10-12 dilim ekmek için, İhtiyaç Listesi: 225 gr un (ben yarısı tam buğday yarısı beyaz un kullandım) 175 ml ılık su 1.5 çay kaşığı kuru maya Yarım çay kaşığı tuz 1 çorba kaşığı zeytinyağı veya erimiş tereyağı Yarım su bardağı ceviz (irili ufaklı kırılmış) Yarım su bardağı çekirdeksiz kuru üzüm Hazırlanışı: 1) Kuru üzümleri su dolu bir kasede bekletelim, yumuşasın. 2) Un ve tuzu harmanlayalım. 3) Yağı da ekleyip karıştıralım. 4) Suyu ve kuru mayayı ekleyip yoğuralım veya mikserin hamur çırpıcısı ile karıştıralım. 5) Hamur toplanınca ceviz ve üzümleri ekleyip karıştıralım. 6) Kabın ağzına streç naylon geçirip 1 saat mayalanmaya bırakalım. 7) Hamura elimizle ekmek şekli verip yağlanmış fırın tepsisine koyalım. Dilerseniz kalıba da dökebilirsiniz.

İletişim

Ad

E-posta *

Mesaj *